♧♪音樂♪ 오락♧/POP,칸.chan

FOREVER / Stratovarius

花受紛-동아줄 2010. 3. 3. 20:18

FOREVER / Stratovarius

I stand alone in the darkness
the winter of my life came so fast
memories go back to my childhood
to days I still recall

나는 혼자 어둠속에 서있어
내 인생의 겨울은 너무 빨리 왔어
기억은 내 어린 시절로 돌아가..
내가 아직까지 기억하는 그날들로

 

Oh how happy I was then
there was no sorrow there was no pain
walking through the green fields
sunshine in my eyes

 내가 그땐 얼마나 행복했는지
고통도 없고 슬픔도 없었어
푸른 들판을 걸어가며
햇빛이 나의 눈을 채웠어

 

I'm still there every where
I'm the dust in the wind
I'm the star in the northern sky

 나는 아직 그곳, 모든 곳에 있어
나는 바람 속에 있어
나는 북극의 별이야

 

I never stayed any where
I'm the wind in the trees
would you wait for me forever?

 아무 곳에도 머물지 않았어..
나는 나무들 사이의 바람이야..
날 영원이 기다려 주겠니

 

I'm still there every where
I'm the dust in the wind
I'm the star in the northern sky

 나는 아직 그곳, 모든 곳에 있어
나는 바람 속에 있어
나는 북극의 별이야

 

I never stayed any where
I'm the wind in the trees
would you wait for me forever?

 아무 곳에도 머물지 않았어..
나는 나무들 사이의 바람이야..
날 영원이 기다려 주겠니

 

 

FOREVER / Stratovarius

 

 90년대 중반 드라마 '첫사랑'의 주제곡으로

많이 알려지게 된 곡이다.

애잔하면서도 감미로운 멜로디가 우리나라 사람들의 정서에

잘 맞아 다른 배경 음악으로도 자주 나온다. 

'♧♪音樂♪ 오락♧ > POP,칸.chan' 카테고리의 다른 글

Last Christmas - Wham   (0) 2010.03.03
The Water is Wide~~Karla Bonoff   (0) 2010.03.03
Ocenan Gypsy - Blackmore`s Night  (0) 2010.03.03
You`ve Got A Friend / Carole King  (0) 2010.03.03
Color Of The Night~ Lauren Christy   (0) 2010.03.03